Some changes!

Hej vänner och familj.

Haha jag är usel jag vet. Jag har inte dött och ännu inte rymt iväg med någon snygg australienare så ni kan vara lugna. För ett tag så kändes bloggen aldelles för tråkig at´t uppdatera i och med att alla jag känner nu för tiden har facebook (utom du pappa, det är dags att ta sig i kragen.. än är du inte för gammal), så det är min förklaring till att jag har varit så dålig på att berätta om mina dagar här. Men jag ska försöka att skärpa mig.

Vi har flyttat, jag har ett nytt jobb, vi har finbesök från sverige och det är luciauppträdanden på G!

Vi flyttade runt första november, det var väldigt stressigt och mycket att göra. En storflytt! Det var inte helt lätt i och med att vi har så små barn här borta. Men det gick bra till slut, jag fick extra en helg och det var helvärt det. Huset vi har flyttat till ligger i ungefär samma område, bara en liten bit bort. Det är fortfarande nära till Sams skola och alla vänner runt omkring. Huset är ett jätte mysigt, lagom stort hus med en stor altan på baksidan och en stor bakgård med massa blommor, träd och vindruvsrankor. Från våran altan har vi utsikt över bergen eftersom att vårat hus ligger uppe på en liten kulle (kan man säga). Det påminner en om att vara på landet i Sverige, fast i Spanien.. om ni förstår vad jag menar!?
Våran nya adress är 37 Carnegie Crescent, Narrabundah, ACT 2604, Australia. (Ifall någon blir sugen på att skicka ett litet brev eller så, julen närmar sig ju, hihi).

Mitt nya jobb är som servitris på en Italiensk restaurang i Yarralumla, Canberra. Det är en jätte mysig liten restaurang och som ligger lokalt vilket gör att vi får många stammisar som jag såklart gör mig bekant med.
Jag måste nästan säga att detta är snäppet bättre än Villa Strömpis restaurang i Örebro.
Så, till skillnad från i början när jag kom till Australien och hade aldelles för mycket tid över till att ha tråkigt, kan jag nu inte få tiden att räcka till med tre jobb på en och samma gång. Men jag älskart!

När jag säger finbesök, så menar jag det verkligen. Jennys föräldrar är här och hälsar på hemifrån Sverige och stannar i ca 5 veckor. Ett underbart trevligt par som är i 60 års åldern men som jag skulle kunna gissa på vara i tidig 40 års ålder. Dom är fulla av liv och energi och tycker om att göra saker precis som jag. Tillsammans med dom ska vi nästa vecka åka till ett ställe som heter Narooma (ett känt semesterområde) och semestra en vecka.
Det ser jag fram emot.

Sist men inte minst, Lucia! Jag och mina barn i min lilla klass, (som inte längre är så liten för barnen har gått från att vara fem barn till åtta små spralliga skitungar), har börjat öva på Luciasånger som ska sjungas på svenska skolan Söndagen den 29 Nov och i svenska kyrkan Söndagen den 13 Dec.
Åtta små barn i åldrarna 6-8 som övar på att sjunga Lucia sånger på svenska är det vackraste mina öron någonsin har hört. Jag har aldrig någonsin förut sett en grupp av människor tycka så mycket om att sjunga som min lilla klass gör, det är underbart att beskåda. Sedan att höra den engelska brytningen samtidigt som dom sjunger på svenska är omöjligt att beskriva i ord. Om möjligt ska jag deftinivt spela in och lägga upp här på bloggen, så ska ni få höra.

Sådärja, jag tror att jag fick med det viktigaste som hänt den senaste månaden.

Hoppas ni mår bra där hemma, jag saknar er men inte kylan, mohaha.

xox
Elli♥

PS. Min 10 dagars resa tillsammans med systrarna Jouper var fantastisk och om ni vill se bilder så kolla in Facebook! Dum som jag är glömde jag ju min kamera hemma så jag har själv inga kort från resan tyvärr. DS.

Kommentarer
Postat av: mamsen <3

Äntligen något att läsa! Plötsligt så insåg jag varför det är så lugnt här hemma! Ingen virvelvind som störtar in! Men det tomt utan dej, saknar dej massor! Skulle behöva lite av ditt "Det ordnar sej, mamma!" Skönt att ni överlevt flytten, då är man värd semester! Luciasånger och sol o värme.....knasigt! Man blir aldrig fri! Förföljd av Lucia till världens ände! Men du njuter av det, det är bra, fortsätt så! Älskar dej<3 xoxo mamsen

2009-11-25 @ 08:02:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0