blogg.se sucks!

eller också är det bara jag som inte förstår mig på tekniken men angående förra inlägget så skrev jag det faktiskt i torsdag och la även upp det gå (jag såg att det hade kommit upp på bloggen), men uppenbarligen så fungerade det inte.
Torsdagskvällen var rolig men inte den bästa. Det var aldelles för lite dans men en hel del skratt ändå. Vi avslutade kvällen på ett wraps bageri där jag åt en lammkebab med vitlökssås. Verry delicous!

I fredags var jag på bio med Steph och såg "Funny people". Den var rolig men höll på i evigheter. Trodde aldrig att den skulle ta slut, min rumpa hade hunnit domna bort två gånger om innan filmen äntligen var över.
Utöver att den var väldigt lång så var den mycket bra och jag rekomenderar till dom som inte tycker om Adam Sandler att se den. Jag tycket egentligen inte om honom men ändrade lite min åsikt efter jag såg den filmen.
Rekomenderar även filmen till er som behöver ett gott skratt!!
På dagen i fredags hade vi även besök av Karin och hennes två barn Adam och Mathilda. Det är ännu en svensk/australiensk familj som har flyttat in på samma gata som vi (tre hus bort). Såklart så blev jag direkt bästa vän med barnen och spenderade mestadels av tiden med att hitta på roliga saker att göra.

I lördags var vi ute och tittade på hus igen men vi hittade ingenting intressant. Däremot så berättade mäklaren som visade oss husen att det snart kommer att komma ut ett hur på marknaden nära oss och att hon kunde visa oss i förväg (som jag förstod det) och det är ju bra nyheter.
På kvällen åkte mamma och pappa ingloff iväg till flygplatsen för att hämta hem deras son Sam som under denna vecka har varit och hälsa på sin aunt and uncle i Melbourne. Oj oj oj så bortskämd han har blivit, men det är skönt att ha honom hemma igen.
Jag minns inte om jag har nämt det förut men jag och Sam har börjat läsa Harry Potter, vi är på första boken på tredje kapitlet och både han och jag blir ledsna när mamma Jenny kommer in och säger att det är dags att sova. Men det är ju en dag imorgon också.

Igår såg jag iRobot på tv och hade totalt glömt bort hur snygg Will Smith är ( förlåt Ida men jag tycker faktiskt det).

Bilder är ett perfekt sätt att på ett annat sätt berätta mina händelser under helgen:


Hur lyckas alla bli lika fula på en och samma bild?


Fr. vänster: Joyce, Adam, Mathilda och lilla Alistair.


Joyce tycker om att dansa och här har hon satt på sig baddräkten för en dansshow.


Sam har nu tappat tre tänder och den stora kanintanden i mitten är precis på väg ut!


En trött Elli och en trött Alistair.

Med det säger jag gonatt. Klockan är nu midnatt och jag ska lägga mig och sova.

xox
Elli♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0